Case: huisstijlbewaking en ontwikkelen middelen

Kubus, centrum voor kunst & cultuur in Lelystad, verbindt zoveel mogelijk (jonge) Lelystedelingen met kunst en cultuur. Bij Kubus zelf, op scholen en in de wijken. Daarnaast is Kubus theater, concertzaal, open podium en tentoonstellingsruimte in één.

Kubus zocht jaren geleden een creatief bureau dat in staat was om het verlengstuk te zijn van de organisatie en de middelen volgens huisstijl te ontwikkelen. Nadat er enkele jaren geleden een compleet nieuwe huisstijl was ontwikkeld kreeg fresh focus de serieuze taak om er op toe te zien dat alles in één lijn werd voortgezet, van schets tot product. Voor een eenduidige authentieke uitstraling.

Herman Schlooz, communicatie Kubus: “Voor mij is het meest opvallende aan dit enthousiaste clubje meiden dat ze niet gauw ergens voor terugdeinzen en je onmiddellijk het gevoel geven dat je een goede leunstoel aangeboden krijgt wanneer het om communicatie zaken gaat. Onze samenwerking loopt op rolletjes en Kubus is erg enthousiast. Als je ziet waartoe het bureau in staat is met onze huisstijl: heel Lelystad kent inmiddels de wijze waarop Kubus zich presenteert en in mijn ogen is dat zeker te danken aan het consequent -en creatief- gebruiken van onze huisstijl in al onze middelen.”