Case: Online profilering / community building

PLUS Van Ommen is een supermarkt in Almere Muziekwijk, gedreven door twee ondernemende broers. Zij dragen de landelijke formule uit en daarnaast investeren zijn in lokale betrokkenheid en netwerken. Innovatie en duurzaamheid zijn belangrijke pijlers voor PLUS Van Ommen.

PLUS Van Ommen vindt het belangrijk om dichtbij haar klanten te zitten. Te horen wat er speelt, maar ook om de op de juiste plek de juiste doelgroep te informeren. Online is een grote groep actief en daarom vroeg PLUS Van Ommen fresh focus om online zoveel mogelijk continuïteit te bieden. Het onder de aandacht brengen van acties, maar ook het geven van tips en delen van kennis wordt dan ook gedaan via twitter, facebook en de website.

Marcel van Ommen van PLUS Van Ommen: “Binnen onze PLUSformule is de landelijke marketing centraal geregeld. fresh focus verzorgt voor ons de totale lokale marketing en zet zich daarbij in voor het verbeteren van de klanttevredenheid. Maar ook om bijvoorbeeld nieuwe acties en andere zaken campagnematig onder de aandacht te brengen. Zoals onze bezorgservice (online bestellen en laten bezorgen) en lokale producten hebben veel online aandacht gekregen. Met resultaat! fresh focus draagt pro-actief nieuwe ideeën aan. Dat is wel zo prettig als je het zelf erg druk hebt. Een ideale samenwerking wat ons betreft.”