Statisch of interactief: vraag naar infographics blijft groeien

INFOGRAPHIC_PLUS_V02 kopieSteeds meer organisaties en bedrijven omarmen de kracht van infographics. Statisch of interactief, beide vormen zijn gewild. Kortgezegd maakt een statische infographic in één oogopslag duidelijk wat de boodschap is. Terwijl de interactieve variant de gebruiker veel meer meeneemt in een verhaal waar hij doorheen wandelt.

Om verschillende redenen zijn infographics krachtig. Ten eerste zijn de gebruikers bezig de infographic te interpreteren, waardoor ze meer tijd besteden aan de content. Ze zijn op een speelse manier met de informatie bezig, wat krachtig is voor het merk of bedrijf. Ten tweede zorgt een interactieve infographic ervoor dat er veel informatie in één overzicht staat, zonder dat het overweldigend is voor de gebruiker. De mogelijkheid om met lagen en sub-lagen te werken zorgt ervoor dat er niet teveel aan de gebruiker wordt gepresenteerd.

Het creatieve team van fresh focus ontwerpt infographics voor bijvoorbeeld online publicaties, presentaties, posters, brochures of emailcampagnes. Hoe werkt het? Je omschrijft wat erin moet en onze designers gieten de informatie vervolgens in een aantrekkelijke infographic. Daarbij houden we de doelgroep en de boodschap nauwlettend in de gaten.